hit play to chill summore

Thursday, September 8, 2011

FINAL DESTINATION 5! movie review

tak ter lambat lagi rasanya nak wish SALAM LEBARAN!! sememangnya lama sangat tak update blog ni. mak busy nyaaaah! haha. ok pahdulik. lupekan aku punya cerita yang dapat duit raya sikit ni. T___T

korang suka tak tengok FINAL DESTINATION?? ala yang ada 1 2 3 4 tuhhh.
sekarang kan dah keluar yang 5 punya. aku agak pengikut setia final destination la. tapi ini first time aku berlari-lari itik ke panggung nak tengok cerita FD. aku pon tak tahu kenapa yang lain aku tengok kat panggung.

ceritanya, aku balik kampung, pahtu sepupu aku kemain promosi. 'dah tengok FD 5?? best... tengok kat wayang lagi.' ewahhh. KEMAIN! pe lagi, kat fb je. 'alya jom tgk movie'. ala-ala ta mau kalah la ni. huahuahuahua.
image by google :)

menurut kawan aku lah kan, ni antara yang kau rasa teruja lah tengok. plot dia ala-ala yang lain jugak. sorang dapat vision, few terselamat. few tu mati sorang demi sorang. cara mati pun mengerikan tapi ni effect dia lebih sket. maybe sebab aku tengok kat panggung.

 tagline cerita, 
'DEATH DOESNT LIKE TO BE CHEATED'
okay, kali ni watak utamanya sam. ramai rasanya dah tengok trailer, dia dapat vision jambatan akan colapsed. tapi dalam vision, sam ni sempat selamatkan girlfriend dia @ ex-girlfriend, molly. breakup before jambatan collapsed, cam segar lagi ingatan. agak comellah tengok dia beriya. >.< jadi memang gf die ni tak mati lah. maybe tu sebab kot cerita ni lain sikit. pastu dorang macam obsess sikit nak amek nyawa orang lain sebab nak ganti dengan dorang punya nyawa kononnye. best en??? hahah.

and.... cerita ini ada suprise. so, bagi korang yang memang kipas susah mati FD. korang akan macam... "OOOOO....ini bukan ke..!!!" NAK TAHU?? tengoklah sendiri! sumpah korang akan teruja macam kitorang jugak. mihihihihi. kalau kau dah tengok and tak teruja sekelumit pon walaupon secoet. MAK OK JERR.

kalaulah... terasa-rasa macam nak tengok wayang cerita ni and korang nak impak penuh orang kata. aku cadangkan silalah tengok 3D. serious tak rugi wacakaplu. muahahaha. and oh, kalau boleh ambil seat D,E, atau F. ni rasanya row paling berkesan kalau tengok 3D.

bye peeps!
mau layan korea >.<
choe jin wuk!



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...