hit play to chill summore

Friday, June 24, 2011

akhirnya the GOOD GUY gets the GIRL

Hola-hola peeps...! lagu ni hanye melekat dipost ini ya.





Gratisan Musik


pe cer hari ni??? okay, rata-rata korang suke tengok tv kan??? me too! sampai kan aku kena sekat diri sendiri mase PMR and xtvt ni tak dapat diteruskan bile aku masuk MRSM, plkn, and asasi. terus pergi degree. namun sekarang cuti dan aku bantai habis-habisan berdepan dengan tv! muahahahahaha

jadi korang tahu lahh kan rata-rata cerita melayu, korea, mahupun negare jiran kita indonesia mempunyai jalan cerita yang sama. ade HERO yang super hensem, HEROIN yang super noble, HERO kedua yang super KIND,  dan tak lupe juge kadang hado HEROIIN kedua.. yang bla bla... *tak tau nk cakap apa lah!*

korang bolehlah start fikirkan cerita-cerita yang membabitkan hero dan heroin yang CHENTA SAMPAI MATI kunun. tapi disebabkan consequences yang tertentu, mereka kena berpisah. pastu muncullah watak hero kedua ni. BAGAI PUNGGUK RINDUKAN BULAN dia duduk sebelah heroin. (erkk.. cam tak kena je peribahese) menCHENTAi tak henti-henti lah kann. macam aku cakap tadi, SUPER KIND!

meh sini aku name kan sket,
YOON JI HOO in BOYS OVER FLOWER
PARK JOON SAE in BRILLIANT LEGACY
JUNG-IN in MARRY ME MARY 
haaaa...! kan2! dorang cam super baek tahu! oh ye, contoh-contoh aku mungkin korean drama. sebab aku jarang dapat tengok tv. tapi aku tahu lah jugak cerita-cerita melayu, indon, and phillipines yang ade plot gini.

sudah-sudah pasal semua tu okay :) aku nak cter pasal satu cerita yang baru habis semalam. sape tahu??? lagu yang main ni.....OST cerita ni lah. hebat lah korang, memang satu angkatan ngan mak aku. cite ni..

oh yeaahhh~ cerita negare jiran lor!

terus terang, dalam 36 episode (ni cik google bagitahu) aku boleh kire ngan jari je berape aku tengok. itu pon tak full sejam aku tengok semuanya. bagi aku panjang sangat. tapi nape tah, 36 episod je rupe-rupenye. ke google ni tipu aku. salah satu sebab aku mengekori cerita ni sebab tu.. nampak dalam gambar atas tu?? RANDY PANGALILA tu... wahh! kan die berlakon cinta kirana jugak. 
terngiang-ngiang lagi kat telinge iklan ucapan hari raye tahun lepas 'saya RANDY PANGALILA mengucapkan selamat menyambut eidul fitri. dan maaf zahir batin' weeehihi

oh ye, CINTA KIRANA pon antara cerita HERO kedua BAEKKK GILA! tapi kesiann. 

plot cerita sket.
cam biaselah kan name pon CINTA MELODY. heroin name MELODY(name sebenar, CHELSEA OLIVIA wahh grand gitu!) lah. randy jadi ELANG. ELANG ni anak orang kaye tempat melody kerja. tapi bapak elang ni sengaje letak elang bawah melody yang garang nak mampos ni. elang ni ala-ala spoil brat la konon. lame-lame biasalah kan, terjatuh cintalah dua-dua ni. bercinta tak hengat lah dorang ni. and kalau korang perasan, noble mane pon heroin dalam cerita negare jiran ni, heroin mesti mengandung. isk isk isk! tak paham aku!

mase dua-dua ni nak kahwin, elang ni pon terjatuh sungai gare-gare perempuan yang elang ni reject dolu-dolu. terpisahlah dua jiwa! wahhhh. lebeh plak aku ni. mak elang yang sememangnye tak nak bermenantukan melody pon halaulah melody. pastu cakap dengan elang, melody dah tak dak! mak melody pulak dapat tahu melody mengandung, ape lagi, pengsanlah. meninggal dunia. tinggal melody ngan nenek die je berdepan dengan makcik and sepupu yang memang dengki ngan melody. biaselahh cerita indon, sebab duet lah tu. JENG JENG! muncullah RAFFI (FENDY CHOW..cina die ni rasenye) baik nak mampos. serious! mungkin kedengaran agak tidak sopan bahasa aku tapi teramatlah baik laki ni.  raffi pon ambil melody and nenek melody, duduk dengan dia. lahir anak melody budak comel bermuka bonzer. 

okay-okay sebelum jadi tigeplohnam episod dalam blog aku ni, bia aku pendekkan. melody touching la dengan raffi ni and raffi pon baik dengan anak dia. siap dodoikan lagi. dia pon setuju kahwin dengan raffi. satu hari, elang and raffi jadi kawan. pastu dia nampaklah melody yang belum mati lagi. tapi raffi tak tahu elang bapa anak melody. so, bila dia dapat tahu dia nak bagi sendiri melody dekat elang. ala-ala gentleman gitu. tapi biasalah, mak elang ni punyalah jahat dia upah orang bunuh melody. raffi yang jadi mangsa. kelam kabutlah melody masa tu. baru lah dia tahu dia sebenarnya dah cintakan raffi ni. alolo. sooo sweet!

and soo.. the good guy gets the girl :)
'aku cintakan kamu raff,' kate MELODY ;p

tapi....
wahhhh!!! kesian ELANG!!! sedihlaaa. nampak muke die. aku yang nak nanges! apakah cerita ni. buat lah kat hero lain. sah-sah aku tak tengok. tak de lah aku sedih macam ni. T____T
tapi....
RAFFI baik sangat! nak tolak cerita ni pon tak boleh. 

takpa aiihh. randy, berlakon cerita lain kayh! jadi hero! GET THE GIRL MAN! wahahahaha i sokong u lah! go RANDY PANGALILA!


ABES SUDAH!
oh ye 
bye! 
nak tengok cerita korea pulak.
wahahaha!




No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...