hit play to chill summore

Monday, June 27, 2011

Day 01- A recent picture of you and 15 interesting facts about yourself

hola-hola semua orang!!! macam ceria je kan?? well, nope okay~! haha. WTE! dun wanna talk about that.

so, pe cer?? pe kate kite challenge diri sendiri! wahaha. berkenaan dengan tajuk diatas.. yup2! but before that... jum sahut cabaran! :)

recent picture of myself... ooo mam mam*kunyah kacang* got it!!

na! a picture of me and adeq nak gi tgk wayang~
GREAT! 

now... start of with the interesting fact about myself... WAH WAH WAH~~ interesting... meh sini tengok aku tibai ape kayh!

FACT #1:  I HATE CARROTS! seriously..! aku rase, rase mereka sangat pelik. dan percayelah, aku tahu ade certain orang boleh makan carrots macam makan potato chips. But hey, DONT EVER force me. kau nak makan, makan sorang! okayh.. haha

FACT #2: many people dont know this. tapi GUE MAHU diMANJAin.. wahahaha. malu punye pasal cakap indon terus. tapi ni. betolla. i maybe look mature and all grown up. but please.. takkan aku nak manje tak tentu hale sekarangkan?? once i get married to my prince charming kot. :)

FACT #3: I'M THE ONLY GIRL AND THE SECOND CHILD. ye..ye.. aku seorang je perempuan. and nampak tu, second child. jadi seorang je anak perempuan dalam family kadang-kadang boleh jadi penat. being the second child pon membolehkan aku untuk tidak manje. KENAPA?? kerana...anak pertama selalu jadi tumpuan kerana dia yang pertama akan meniti alam baru dan adik aku sudah sangat manje. HEY.. MANE TEMPAT AKU!! hahaha.. love you mama and ayah! :)

FACT #4: AKU TAK SUKE PAKAI SPECS. ye, saye gadis spec mate. sepatotnyelah kan. tapi disebabkan aku benci tengok tudung aku jadi kembang semacam memang takkan pakai lah kan. so, i'll go with contacts~ yeah!! baru beli baru. 3 months! wah wah... summer brown lagi. jom kite dashingkan mate! zazzz!

FACT #5: KALAU BEKAS TU CANTIK, I'LL DRINK MORE! ni pelik sikit. tapi.. BENAR! sebagai manusia kita kena jaga kidney okayy~. by drinking loads of water! so, ini experiment yang done by me towards myself. aku ni jenis yang hanya akan minum secukupnya if the bottle is nice enough! so, sangatlah baik mama tukar semua bottle dalam fridge kepada ini..
comel! jom guna TUPPERWARE! hehe
FACT #5: ni rata-rata yang follow blog aku tahu kot. PEMINAT SETIA DISNEY CHANNEL lah aku ni. rata-rata cerita dia semua aku tibai. tak percaye??? TAK PERLU! tak dapat apa pon aku kalau kau tak caye. heheh. tapi boleh usha entry ni..NOSTALGIA.. :)) pastu boleh join aku tengok PHINEAS AND FERB! hehe

FACT #6: ape lagi?? buntu dah ni... baru 6. hehe. ok2. so, itulah facts no 6! AKU BUNTU JAPP.! :p

FACT #7: KALAU AKU AWKWARD AKU JADI UNTALKATIVE BUNNY. tak kiralah orang tu dah bertahun aku kenal. if i'm uncomfortable with him/her. i'll just kept quiet. hey, sesungguhnya itu lebih buat aku rasa selesa. then, i'm happy doing it. tapi percayelah.. bukan susah aku nak comfortable dengan orang! haha!

FACT #8: ni agak rahsia. AKU ADA TWITTER. rasanya twitter aku tu secret sebab. biasanya aku akan luahkan semua dekat twitter. besides, yang follow aku kat twitter pon major kawan lama. dan aku follow artis kat banyak and yang follow aku. SILE JANGAN CARI MY TWITTER ACC! *bajet la hang ni najlaa!* tapi.. aku serious!

FACT #9: AKU PEMINAT SETIA THE SIMS! serious ini adalah game. the sims buat aku tenang. aku rase aku main game ni dari sekolah rendah lagi. aku boleh main berjam-jam tanpa hiraukan keadaan sekeliling. dan aku tak tak sabar nak beli the sims 3! original copy. padahal mrLONDON dah ade benda ni bertahun! hehe. takpa aih. dia anak DATO' aku apa ada. hehe

FACT #10: bercakap mengenai mrLondon. meh aku bgtau. I ALWAYS DREAM TO GO TO UK! cam memanglah weyh. itu cam tempat paling cantik! sekarang rata-rata semua orang nak pergi KOREA. aku pon. tapi UK is different. kalau campak aku sorang-sorang kat situ pon aku sanggup! in fact, i'm pleased with it! ohh.. UNITED KINGDOM! sumpah bukan Ulu Kelang! haha

FACT #11: kalau aku bad mood. aku akan SIKAT RAMBUT BELAH TENGAH. kerana aku rasa ia amat amusing! sangat kelakar. tapi aidil cakap aku yang tak betul sebab fikir mcm tu. tak kesah lah. because i'll end up laughing at myself and CERIA KEMBALI! wooot woot!

FACT #12: DADDY CAKAP NAMA AKU DAPAT DARI MIMPI. adik beradik aku ade initial yang sama iaitu A & H. untuk Azhari & Habibah. Abang, Azharil Hakim. Adik, Aidil Harith. aku... sepatotnye dapat nama ni. Amelia Hanis.. Waaaa sungguh girlish! tapi ayah mimpi dia namakan aku Ummi Najlaa. 'tetibe U  N' nAh! nama aku dah ditetapkan di luh mahfuz adalah itu.

FACT #13: aku pernah suka orang selama 4 tahun dan aku pasti! dia tak tahu akan hal itu.. HAHAHAHAHA! cukup! segala-galanya ada dipos ini.. mrLondon

FACT #14: PLKN helps me alot! susah nak percaya dari mulut orang yang tak pernah redha nak masuk plkn. tapi yes. perbezaan dari confident level aku masa umur 15 and 20. totally different. the key is... mula-mula biarkan aktiviti plkn tuh. follow the flow and the next thing i know is AKU BERANI BERSUARA...LET GO OF MY THOUGHTS.. sebelum ni haremm! thx! plkn..

FACT #15: okay ni last. AKU AMBIL MASE LEBIH 12 JAM UNTUK BUAT BENDA NI. waaa!!! and i am doing this sebab aku rasa seronok dapat tajuk post percuma! weeeeee. berminat??? boleh join sini 30 days challenge


korang-korang! have a good day :))
bye >.<


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...